Sūrio pyragai

SŪRIO PYRAGAS SU MĖLYNĖMIS

Tirpstantis burnoje nuostabiai gražus sūrio pyragas su mėlynėmis. Net ir šaltu metų laiku, kai, regis, karaliauja rimti biskvitiniai pyragai, reikia kartais kažko lengvesnio. Itin švelnios tekstūros sūrio pyragas su mėlynėmis iškart tirpsta burnoje, todėl kyla pagunda suvalgyti didelį gabalą. Mėlynės ir mangai švelnūs, neužgožia vienas kito. O ir cukraus visai nedaug., tik 111g, todėl sūrio pyragas su mėlynėmis tikrai nesaldus. Anksčiau galvojau, kad tikras sūrio pyragas su mėlynėmis gali būti tik keptas, bet, pagaminusi šį gražuolį, atradau nuostabią alternatyvą, kurią mano šeima pripažino ir įvertino. O taip būna nedažnai, juk pasirinkimas didelis.

Forma tortui:
20 cm skersmens torto žiedas
10 cm aukščio konditerinė juosta

Torto pagrindas:

170 g sausainių trupinių
2-3 v.š. pieno

Įdaras:
Auksinės želatinos lapeliai – 22 g.
Pienas – 85 g.
Cukrus – 110 g.
Vanilės ekstraktas – 1  a. š.
Grietinėlė (35%) – 260 g.
Natūralus tepamas sūris – 610 g.
Mėlynės – 330 g.
Mangų tyrė – 110 g.

Pasiruoškime pagrindą:

Kepimo formą iš vidaus išklokite 10 cm aukščio acetato juostą, kitaip sunku bus išimti torta vėliau. Galima žiedo vidų sudrėkinti, kad juostą geriau priliptų.  Jeigu galai riečiasi, galima suklijuoti galus lipnia juosta (aš su spaustuku sutvirtinau). Žiedą pastatykite ant medinės lentelės (kitokio kieto pagrindo), išklotos kepimo popieriumi.

Į trupinius įpilkite 1 v.š. pieno ir rankomis, arba blenderyje išmaišykite. Esmė – trupinia turi pradėti sulipti, ir tą masę supresuosite formos apačioje. Aš pradžioje malu blenderiu, o po to tikrinu rankomis, kai matau, kad jau gerai limpa, t.y. suėmus į delną susispaudžia į gumulą, dedu į dugną. Geriau mažiau pieno, nes jeigu bus per daug, nebeišimsi:) Iškloju ir gerai supresuoju. Storis bus apie 6 mm. Mano trupiniai žali, nes turėjau likučius žalios ir raudonos spalvos biskvito . Galima naudoti tiesiog sausainių trupinius.
Įdėkite ruošinį į šaldiklį.

Įdaras:
Želatiną užmerkite vandenyje su ledo gabaliukais.

Sutrinkite trintuvėje mėlynes, o mangų tyrę naudoju jau pirktinę.

Išplakite grietinėlę iki iki pusės standumo (Iki pusės standumo išplakta grietinėlė dar nelaikys savo formos, bet jau neatrodys skysta, maždaug iki jogurto konsistencijos) . Neperplakite, man pačiai taip dažnai atsitinka:) Kartą per kursus paklausiau, kaip neperplakti? Mokytoja pasakė, kad tiesiog patirtis…

Prikaistuvyje užvirinkite pieną su cukrumi, nuimkite nuo ugnies,įpilkite vanilės ekstraktą.

Nuimkite pieną nuo viryklės ir įmaišykite nuspaustą želatiną, ji turi greitai ištirpti.

Į tepamo sūrio masę įpilkite karštą pieno sirupą ir išmaišykite kombaine iki vientisos masės

Į šią masę įdėkite plaktą grietinėlę ir švelniai mentele išmaišykite.

Man gavosi 1127g gryno svorio. Į 3/4 ( 845 g) masės įmaišykite trintas mėlynes

į likusią 1/4 masės  (280g) – mangų tyrę. Jeigu turite geltonų maistinių dažų, galite įdėti į mangų masę spalvai sustiprinti. Aš dėjau.

Įpilkite ant pagrindo mėlynių masę, įdėkite atgal į šaldiklį mažiausiai10 min. Kai ji bent jau šiek tiek sustingsta, ant viršaus įpilkite mangų tyrę. Padėkite į šaldytuvą, kad sustingtų mažiausiai 8 valandoms.

MANO PATARIMAI:

Konditerinė acetato juosta – geras ir patogus dalykas. Aš ją perku internetu, ir, gal kas ir užmėtys akmenimis, panaudotą išplaunu ir vėl panaudoju, todėl man tas ritinėlis vis nesibaigia. O kas sakė, kad negalima?

Auksinė želatina lapeliais– tik konditerijos mokymuose sužinojau, kad profesionalai naudoja želatinos lapelius, kurios stiprumas matuojamas blumais, ir “auksinė” ji yra dėl geltonos spalvos. Žiauriai žiauriai patogi ir gera, dėl to ir brangesnė. Vienas lapelis – 2 g, ir todėl itin paprasta paimti reikiamą kiekį. Perku internetu, nespecializuotose parduotuvėse nebūna (turi ir http://www.gardu gardu.lt, ir bakerstreet.lt). Želatinos nedėkite iškart į verdančią masę, pirma nukelkite puodą nuo viryklės, nuspauskite išbrinkusius lapelius ir įdėkite į masę, tada išmaišykite.

Sausainiai – paprastai man lieka biskvito ar šiaip sausainių, aš jį susmulkinu gabaliukais ir išdžiovinu orkaitėje (apie 1 val. 100C) , tada susmulkinu iki miltų. Jei nėra laiko, naudokite pirktinius, SELGA, OREO. Visai pigių nepirkite, juk Jūs valgysite, kam dėti į save bele ką:)

Tepamas sūris – nuolatos visi klausia, koks tas sūris. Išbandžiau labai daug iš mūsų parduotuvių asortimento ir labai džiaugiuosi, kad pasiūla didėja. Anksčiau buvo tik Philadelphia, na dar Bon Jour. O dabar kiekvienas prekybos tinklas turi skirtingų rūšių. Man patinka RASA, Laciaty. Svarbiausia, kad turi būti parašyta, kad tai Natūralus tepamas sūris (natural/classic cream cheese, be jokių priedų kaip žolelės ar česnakas:). O jeigu recepte reikia kokių 500g, varau į Sanitex ir perku ten 1kg fasavimą, kaina 4.19eur, superinis sūris ir patogu. Man jis vienas skaniausių dabar.

Vanilės ekstraktas – na… brangus reikalas, aš nekalbu apie dirbtinius pakaitalus, o apie tikrą ekstraktą. Tiesą sakant, dažnai prašau, kad man atvežtu iš UK, nes pas mus brangoka. Perku TAYLOR & COLLEDGE ar Nielsen Massey 100 ml buteliuką. Mačiau pirkti Assorti, GarduGardu…Gaminant kremus, canelles ar sūrio pyragus jis labai pagerina skonį.

Parašykite komentarą